En blogg från Högskolan i Borås

tisdag 21 september 2010

En tid i förändring, eller? - Valet 2010


Min ambition detta år var att uppdatera min blogg ofta! Den sprack efter första inlägget och känner nu att jag måste skärpa till mig.

Den 15 september var det Studentmässa i Balder och Studentservice med Karriärservice fanns så klart på plats. Tillsammans med andra intressenter inom och utom högskolan serverade vi ett smörgåsbord av olika saker som kan vara bra för dig men även som gammal student. Det var en jämn ström med studenter, en del som kände till vår verksamhet och andra inte.
Sprid gärna möjligheten till karriärvägledning bland dina kurskamrater. För på Karriärservice går livet vidare och intresset av CV-granskning, karriärvägledning och intervjuträning har ökat vilket känns jätteroligt och inspirerande.

Det händer väldigt mycket just nu som påverkar framtiden för oss alla. Inte minst har vi precis avklarat Valet 2010 och förhoppningsvis vet vi imorgon eller på torsdag vilka som kommer att regera i Sverige under nästa mandatperiod. Det kommer såklart på olika sätt påverka oss som lärosäte men också påverka möjligheterna för dig som student att etablera dig på arbetsmarknaden. Båda blocken har olika syn på arbete för unga - vilka som har rätt eller fel politik lämnar jag till Er att bedömma själva....

Men ta chansen att förbereda dig inför en arbetsmarknad i förändring. Kontakta mig på karriarservice@hb.se om du vill boka tid för Cv-granskning, intervjuträning eller om du vill diskutera din framtid. Skriv gärna några tider då du kan så kan jag stämma av med min kalender. Hoppas att vi ses! Susanne Håkansson